Siren

Fantastik ve bilim kurgu tarzındaki diziler ve filmler her zaman dikkatimi çekmiştir.
Gerçeklikten uzak olan ve bana ''Vay be!'' dedirten türler vazgeçilmezimdir.
Siren de beni etkileyen bir dizi olmuştur aynı zamanda  kendimi diziye çok kaptırdığımı farkettim :)

Bir çoğumuz dizilerde ve ya filmlerde deniz kızlarının efsanesini duymuştur.
Sesleri,söyledikleri şarkılar ve güzellikleri  ile denizcileri etkileyen daha sonra onları denizin içine çekip öldüren kızların efsanesidir.
Siren de tam olarak bu efsaneyi daha etkileyici bir şekilde anlatmaktadır.
Deniz kızı Ryn (başrol kızımız)  bir ordu tarafından kaçırılan kız kardeşi Donna 'yı bulmak için  denizinden çıkmak zorunda kalmış ve insanların yaşam alanında kendisini bulmuştur.Kendini güvende hissetmediği bu ortam onu daha da vahşileştirir.Tek amacı kız kardeşini bulup denizine dönmektir.Bu süre boyunca insan yaşamını incelemeye ve onları anlamaya başlamıştır.

Ryn'in denizden uzak bir yaşama alışması biraz  zaman alır.Kendini adapte etmeye çalıştığı bir sırada Ben (başrol erkeğimiz) ile yolları kesişir.Ben, Ryn'i kurtarmak için çabalar ve bu sırada Ryn'in vücudu gittikçe parçalanmaya başlar,suya olan isteği artar ve kendini denize atar. (Bu sahneyi çok mantıklı buldum :)
Bu sırada değişimi başlar ve Ben'in Ryn'i öğrenmesi uzun sürmez.Endişesini ve korkusunu sevgilisi Maddie ile paylaşan Ben , Ryn'in zararsız olduğuna inanmak ister ve Ryn'i aramak için arkadaşları ile balık avlamaya çıkar.  Tabi,bu sırada onları bekleyen olayların ve tehlikelerin farkında değildirler.


Tabi ki Ryn'ın, ordunun elinde tutsak olan kız kardeşi Donna'yı bulması kolay olmayacaktır. Donna ordunun elindeyken yaşam mücadelesi başlar.Ordu,bu deniz kızını incelemeye almıştır.(Ne çektin be kızım! Şu insanların da başka canlıları katlederek araştırma yapmaları beni deli ediyor.)

Donna ordunun elinden kurtulabilecek mi? Ryn,Donna'yı ararken neler ile karşılaşacak?
 Daha fazla spoiler vermemek için kendimi zor tutuyorum.:) Bence ben dizinin bütün bölümlerini anlatayım :)





Donna'nın kurtulmak için söylediği siren Dr.Decker'ı (deniz kızını araştıran bilimci) etkisi altına alır.
Doktor o şarkıyı her gün dinlemek ister ve etkilenir.
Peki bu şarkının olayı nedir? İnsanları nasıl etkisi altına alıyor?
Hepsi merak uyandırıcı bir durum.İzledikçe merak ediyor ve etkileniyorsunuz.

 Olaylar sürükleyici olduğu için sıkılmadan ilk sezonu bitirdim diyebilirim.Umarım dizinin gidişatı bozulmaz sezon sayısı uzamaz.Sezon sayısı ve bölümlerin  sayısı uzadıkça çabuk sıkılan bir yapıya sahibim :)  Her şeyi tadında bırakmak en iyisidir yönetmenim.:)
Bu dizi de beni en çok etkileyen şey de efektleri oldu.Değişimin olduğu sırada gerçekçi hissettiriyor ve diğer deniz kızı dizilerine benzemiyor.Üstelik dizinin gerilim tadında olması da beni sevindirdi.Aniden bir yaratık fırlayacakmış gibi hissettiriyor.Ben her zaman deniz kızlarının varlığına inanmak isteyen biriyim.Fantastik dizileri seviyorsanız bu diziye de bakabilirsiniz.
:)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gap Dong Dizi Yorumu-Spoiler

Bostanlı'da Bir Kafe 'Ice Cloud'

Empress Ki-İmparatoriçe Ki yorumum (Spoiler)